Perspektívák Facebookon

Perspektívák

Ahány kultúra - annyi nézőpont.

Itt a paradicsom

Nem is álmodtam róla, csak tanultam, hogy nagyon messze van a paradicsom, ami mindenkinek a végleges otthona. Csak a szerencsések mentek, mennek és fognak menni oda. Csak kevés embernek van engedélye ott lenni. Barátom, te nekem kedves vagy, és remélem, te is oda kerülsz. Azt nem mondtam, hogy ez az égi paradicsom. És én lettem az egyik a szerencsések közül. Itt láttam magamat a paradicsomban. Hogy kerültem ide? Az Isten hozott engemet. Egészen zöld, mint a dzsungel, és szép emberek vannak benne. Az emberek olyan nyelven beszélnek, mint az etióp, ennek sincs rokona Európában. Nem indoeurópai nyelv ez, hanem finnugor. A paradicsom gyönyörű nyelve gyönyörű emberek szájából. Ezek az emberek békességben élnek, ügyelnek a tisztaságra. Nagyon büszke vagyok rájuk.budapest-kampanyfilm-6297.jpg

Csodálkoztam, hogy milyen az élet a paradicsomban. Nem gondoltam volna, hogy négy évszak van, nyár, tavasz, tél és ősz. Nyáron nagyon süt a nap, meleg van, az emberek boldogan sétálnak a szabadban, a lányok és a nők megszépülnek. A fiatalok divatos ruhákat viselnek, az idősebbek pedig utaznak. Aki nem utazik, itthon marad, vagy meglátogatja a rokonait. A paradicsomban a nyár az új élet.  Nyáron nagyon süt a nap. Meleg van. Az emberek boldogan mozognak. Hogy minden lány es nő szebb legyen. Mindenki mosolygós, sokat szórakoznak és együtt vannak az emberek. A fiatalok csoportokban jönnek faluról és vidékről a fővárosba szórakozni. A paradicsomi lányok és  nők a legszebbek. Nincs is szavam rá, 100% szépek. Nekem is paradicsomi a feleségem, ő az egyik legszebb. Vannak gyerekeim is. Nagyon szépek, persze, mert az anyjuk paradicsomi. 

A nyár után következik az ősz. Ez is nagyon jó. Minden levél lehull a fákról, minden fa levél nélkül áll. Ez azt jelenti, hogy hó fog jönni. Most a zöld helyett fehér lesz. Az egész paradicsom csodálatosan fehér. A paradicsomi népek is fehérek. Ebben az évszakban hideg van, nagyon hideg. Emberek jönnek máshonnan, akik nem bírják a hideget. Itt minden van: zsák, harisnya, bakancs, sapka és disznóhús. A disznóhús a paradicsomban nagyon finom és éjjel és nappal is melegít. Innivalójuk is van az embereknek, ami melegít, úgy hívják, hogy pálinka. Nagyon finom és hasznos alkohol. Ha nem akarnak az emberek fázni, isznak belőle. Ilyen az ősz és a tél.

A következő évszak a tavasz. A tavasz elküldi a telet haza. Nem olyan hideg, mint az ősz és a tél és nem olyan meleg, mint a nyár. Ez a legkedvesebb évszak mindenkinek. A kopasz fák is boldogok, mert a levelük visszatér és szépek lesznek. Az emberek is boldogabbak, hogy nincs többet hideg tél. Tavasszal a zöldségek és a gyümölcsök is szépek.

Évente négyszer változik így az idő. Minden évszak szereti a másikat és elfogadják és elengedik egymást. És az emberek is olyanok, mint az évszakok, és szeretik azokat.

Itt nagyon csodálatos a közlekedés. Tudod, a mi országunkban a közlekedés rendszere rossz. Itt a paradicsomban mindenhonnan mindenhová kétpercenként van közlekedés. Nálunk nincs földalatti vagy villamos. A földalatti vagy metró a föld alatt szokott közlekedni, mint a hangya. Árammal működik. A villamos pedig a földön közlekedik. Egyszerre több, mint ezer ember közlekedik, és mindenki megtalálja a neki megfelelőt. Van busz, metró és a villamos. Itt a paradicsomban, tizenkilenc megye csatlakozik egymáshoz busz és vonat közlekedéssel. Mindenki bárhova el tud érni bármikor. Nincs különbség városi és falusi ember között. Mindenki egyforma. A gazdag ember is szeret vidéken élni. Nálunk minden gazdag a városban lakik, és különböznek a vidéki emberektől mint ég és föld. Tudod nálunk mit viselnek a rendőrök? Itt hála Istennek nincs félelem. Ha ellenőrizni akarnak, engedélyt kérnek. Nem bántanak senkit Nem kell félni, hogy valakit megtámadnak a rendőrök.

Itt a paradicsomban béke van.

Sok alma terem. Ismered az almát? Szerintem nem. Itt rengeteg van. Nagyon hasznos, finom és egészséges.

Én a fővárosban lakom, Budapestnek hívják. Nagyon szép város. Sokan úgy hívják: Kelet és Közép-Európa Párizsa. Én ezt nem fogadom el, mert szerintem  szebb Budapest, mint Párizs.  Az épületek nagyon régiek és szépek. Minden épület külön szép. Évente több mint 15 millió turista jön ide rácsodálkozni az épületekre. Az emberek is nagyon büszkék erre. Elmondjam neked mit jelent BUDAPEST? Jó elmondom. Buda és Pest városok, és köztük folyik a Duna folyó. Nagyon nagy és széles folyó, nagy hajók közlekednek rajta. Képzeld, van városi hajóközlekedés is, én is szoktam hajóval menni. A Duna a legnagyobb folyó Európában. A paradicsom fővárosa éjszaka még szebb, mint nappal. A lámpák kivilágítják az egész várost. A Gellért-hegyről a kilátást megnézni nagyon jó. A Gellért-hegy alatt van egy régi szép nagy hotel. A hotelt is Gellértnek hívják. Egyszer  Haile Selassie király is megszállt ott. A Gellért hotel a budai oldalon van. Buda és Pest egy város lettek, ezért hívják Budapestnek.

Tudnék még sokat mesélni erről a paradicsomi országról, de imádkozom, hogy te is ilyen szerencsés legyél és bekerülj a paradicsomba. Ne haragudj, ez nem mese, és nem a mennyországi paradicsomról van szó, hanem a földi paradicsomról. Remélem, kíváncsi vagy a földi paradicsomra. Meséld el légyszíves a barátaidnak is, hogy itt a földi paradicsom.

Köszönettel,

Negash, Paradicsom,

Címkék: budapest személyes etiópia paradicsom 2012.12.15. 14:44

süti beállítások módosítása