Perspektívák Facebookon

Perspektívák

Ahány kultúra - annyi nézőpont.

Budapest a zene európai fővárosa

kinai hangszer.jpgA harmincas éveiben járó Lan Mei Lit egy barátnőm mutatta be nekem. Tavaly találkoztunk a Sanghaji Filharmonikusok budapesti koncertjén. Mei Li zenész. Most Svájcban él, de gyakran jön vissza Budapestre, ahol zenei tanulmányait végezte.

Budapest nagy meglepetés volt számomra. Annyi gyönyörű 100-200 éves régi épület van, s nagyon sokat szépen rendbe is hoztak. Sokat dolgozom, de szeretek a belvárosban sétálni, nézelődni. Budapest sokszínű kulturális élete újdonság volt számomra. Pekingben nem szoktam meg, hogy hetente, havonta valamilyen kulturális programra menjek. Talán azért sem, mert a hagyományos kínai kultúra, a teaházak, a pekingi opera mellett, régebben nem volt sok modern, nemzetközi kiállítás, vagy előadás.  (legalább ennyire megdöbbentő számomra az a pozitív változás, ami Kínában történik ezen a téren, mióta Magyarországon élek.)Sanghaji Filharmonikusok.jpg

Szeretem a régi épületeket, a műtárgyakat, a történelemnek azt a fizikai jelenlétét, amely Európában természetes, és minden nap körülvesz minket.  Magyarország nagyon híres a zenéjéről, sok neves karmestert, zeneszerzőt ismernek a Távol-keleten. Gyerekkoromban zongorázni tanultam, Liszt, vagy Bartók műveket is játszottam. Érettségi után jöttem Budapestre zenét tanulni, ismert mesterektől.  A Kodály módszer világhírű: Ázsiában is ezt tanítják. Szabadidőmben rengeteget jártam koncertekre. Nagyon sok itt a zeneértő, zeneszerető ember. Hihetetlen sokat adtak nekem az itteni évek. Szerencsés vagyok, hogy a családom támogatott és lehetővé tette számomra, hogy külföldön tanuljak, ráadásul épp a zene európai fővárosában, Budapesten. Most már Svájcban élek, zenekarban játszom, de a Budapesten töltött idő meghatározó volt a zenei tanulmányaimban, az életemben.

Ma Ying – Hai Di

Címkék: zene személyes kultúra Lan Mei Li Sanghaji Filharmonikusok 2012.10.29. 09:52

süti beállítások módosítása